Flexrør med ledninger - nu på QADDY®

18. jan. 2018

Nu kan du få halogenfri flexrør med ledninger på QADDY®.

NKT flaf flying in the wind with grey sky
Nu kan du få halogenfri flexrør med ledninger på QADDY®. Fleksible flexrør med ledninger benyttes til både åbne og skjulte installationer. Vi har talt med firmaet Erik Lytzen A/S som netop har anvendt flexrør på QADDY® i et renoveringsprojekt.
”Det var egentligt tilfældighedernes spil, at vi endte op med at anvende QADDY® på dette projekt”, fortæller Michael Søttrup. Pladsformand hos Erik Lytzen A/S og fortsætter: ” Vi blev gjort opmærksom på at QADDY® ud over installationskabler, også kunne leveres i en løsning med flexrør og ledning.

Meget mindre tidsforbrug

”Vi fik kigget nærmere på mulighederne med at anvende QADDY® med rør og ledninger, og besluttede at det ville være en rigtig god og tidsbesparende løsning på projektet. Alene i selve håndteringen er denne løsning fra NKT meget nemmere og mere effektiv at bruge. På vores projekter er vi fuldt fokuserede på at anvende de løsninger, som giver det mindste tidsforbrug, og det må jeg sige at QADDY® fra NKT i høj grad har bidraget med”, konkluderer Michael Søttrup.

Gode erfaringer med QADDY®

”Udover at vi har gode erfaringer med QADDY® på forskellige projekter og opgaver med det udbytte at spare på tiden, så har QADDY® også den klare fordel, at vi belaster vores folk mindre, da der ingen tunge løft er forbundet med at anvende QADDY®. Vi er fri for at arbejde med hjælpemidler i form af f.eks. en afruller til kabeltromler, når vi anvender QADDY®. Vi har længe haft opfattelsen af, at QADDY® bidrog med at lette arbejdet, men efter at have set nærmere på den uvildige tidsmåling, der er lavet på QADDY® vs. en trætromle, så er vi helt sikre på, at vi har truffet det rigtige valg”, siger Martin Søndergaard.